Internet se stal fenoménem posledních dvaceti let. Nikdo by nikdy neřekl, že něco takového bude mít tak nemyslitelný dopad, protože je to právě skrze internet, co se objevila celá řada nových objevů a vynálezů, prohloubily se znalosti snad ve všech oblastech života. Od sociologie až po technické obory. Díky internetu je vše jednodušší a vše je najedou blíže. Ovšem těch informací je najednou nějak moc. Příliš moc. Moderní člověk cítí tíhu možností a nedokáže ji častokrát unést, ani se zvednout. Je to pro něj velký problém a taky je to velký problém pro společnost. Ze všech stran se na vás valí nějaká informace, kterou je nutné nějak zpracovat a učinit z ní nějaký závěr. To se ale všechno velice těžce dělá.
Samozřejmě, internetové vyhledávače byly vyvinuty proto, abyste se nemuseli prodírat celou kupou nejrůznějších informací, ale abyste si vyhledali přesně tu jednu informaci, kterou požadujete. A že urazily obrovskou vzdálenost od svých prvních začátků, to jde vidět, jen co zadáte nějaké klíčové slovo do vyhledávání. A je to právě selektivní prohlížení internetu, které mění svět a utváří náš vlastní subjektivní pohled na venek. Tatíček Masaryk by koukal na lidskou džungli na internetu, která se opravdové džungli skutečně podobá.
Jak tedy zaručíte, že zrovna vás si lidé budou vyhledávat na těch internetech? Můžete být tak slavní a úspěšní, že budou lidé hledat přímo vás od začátku, jako se to stává firmám SpaceX, GOogle nebo třeba Apple, ale ať nejmenujeme jenom technologické giganty, dejte si tam třeba Nestlé. Pokud ale teprve začínáte, nemůžete čekat, že najednou se všem lidem na zeměkouli rozsvítí kontrolka „nový hrdina doby přítomen, začít vyhledávat.“ Byť by to bylo nádherné. NA tuto pozici vás však může posunout seo, díky kterému se dostanete na přední příčky výsledků vyhledávání a budete stát na samé špici ještě hodně dlouho.