Každý kdo dneska vytváří webovou prezentaci pro svou firmu, očekává, že tato prezentace je bude reprezentovat, informovat potenciální zákazníky o jeho unikátních a kvalitních službách a zákazníky naladí na případný nákup či objednávku služeb.
Položme si otázku. U kolika firem je tento předpoklad, nebo toto přání naplněno do puntíku?
Osobně si myslím, že je to velmi malé procento. Firmy se na svých stránkách věnují hlavně SEO marketingu, který má zajistit jejich větší návštěvnost, samotné webové stránky bývají velice ploché až nudné. Stránky postrádají dobrou grafiku, postrádají vtip i určitý nadhled, jsou vesměs arogantně laděné. Často se stává, že se návštěvník na takových stránkách ztrácí a nebýt toho, že téměř všichni používají zažité postupy, by se ani nenašel. Chybí určité intuitivní navádění návštěvníka tam, kde ho firma chce mít.
Aby webová prezentace byla účinným marketingovým nástrojem, musí především zaujmout a přitom nijak nenaštvat návštěvníka. Po pravdě nutno říci, že v této záplavě webových prezentací, návštěvník nic moc neočekává, takže překvapit jej něčím, by zas nemělo být až tak složité.
Chce to hlavně se zamyslet nad programem, výrobky či unikátností vaší firmy. A po tomto zamyšlení vyzdvihnout, s přiměřeným vtipem a také s drobnou nadsázkou to důležité. Vtip a nadsázka není jen koření života, ale i zaručený marketingový nástroj. Udělat si sám ze sebe trochu přiměřené legrace, znamená, dát zákazníkovi najevo, že se neberete smrtelně vážně a že se s vámi dá mluvit.
Samozřejmě toto neplatí pro všechny obory podnikání. Vtipy ze sebe asi nebude dělat žádný bankovní ústav. V každém případě musí být webová prezentace vytvořena tak, aby návštěvník byl přesvědčen o její upřímnosti. Bez falše, bez přetvářky bez zbytečných lží. Je dobré, při tvorbě prezentací myslet a promýšlet důsledky, jaké mohou nové webovky mít.