Překotný rozvoj elektroniky zasáhl i obor knihkupectví. V současné době vychází mnoho elektronických titulů, které si můžete přečíst nebo vyslechnout v audio verzi, což je nápomocné například lidem nevidomým, ovšem i přesto mají stále své platné místo ve společnosti tištěné papírové knihy. Je velmi pravděpodobné, že papírové knihy nikde nezmizí z pultů obchodů, a že elektronika knihy nevytlačí do propadliště dějin, což se nepodařilo ani u klasických vinylových desek. Ačkoli se zdálo, že gramodeskám odzvonilo, zažívají dnes obrovský boom a prodávají se na burzách za šílené peníze.
Kdo z vás má zájem prodávat tištěné knihy, bude zřejmě poptávat i vytvoření webových stránek a e-shopu, v němž bude přehledná aktuální nabídka, dostupná široké veřejnosti. Jenže právě ta široká veřejnost se o vašem záměru musí nejprve dozvědět, a k tomu je zapotřebí zvládnout problematiku SEO.
SEO se stará o komunikaci s webovými vyhledávači a je to sled nástrojů, které mají pod taktovkou odborníci z PPC profits tak, aby dotčené webové stránky byly při zadávání klíčových slov zobrazeny v průběhu vyhodnocování v co nejlepší pozici. A čím vyšší pozice, tím více se zvyšuje šance na kontakt se zákazníky, se zájemci o nákup knižních novinek, anebo starších titulů, což se může týkat i antikvariátů.
Jakmile pověříte SEO auditem odborníky, ti se zaměří na největší slabiny vašeho webu a vyhodnotí mnohá zlepšení, s nimiž se můžete dostat z krajně problematické pozice až na samotný vrchol, SEO audit je poměrně náročná procedura, do níž vstupuje více položek, jako jsou analýza klíčových slov, PPC reklama, link building, indexace pro vyhledávače a další nástroje. Cílem zpracování SEO je trvalý, nikoli pouze přechodný stav zlepšení, aby váš obchod s knihami mohl prosperovat bez obav, že se mezi konkurencí vytratí jako pára nad hrncem.