Čím by bylo podnikání bez zákazníků? Pochopitelně ničím. Jeho provozovatel by se sice mohl pyšně chlubit tím, že je sám svým vlastním pánem, že má svoji vlastní firmu, jenže v praxi by mu to nebylo k ničemu. Firma bez zákazníků by nevynášela a bez příjmů by byla vlastně jenom přítěží, která by svému majiteli a provozovateli visela na krku. A to logicky nemá smysl.
A aby tedy nikdo neměl něco typu cimrmanovská Hospoda na mýtince, musí se zákazníci někde najít. Musí se přilákat, a to nejednou nejen z nejbližšího okolí, ale i z globálního internetu.
A na internetu je celá řada způsobů, jak lze veřejnost a v jejím rámci pochopitelně i nějaké ty potenciální zákazníky oslovit. Ovšem má to tu vadu na kráse, že některé z podobných metod nezabírají vůbec a některé fungují jenom zčásti. A tak tu nejeden z podnikatelů investuje do reklam klidně i velké peníze, aby z toho nakonec nic neměl.
Ovšem to se nestane tomu, kdo vsadí na PPC reklamy, tedy na reklamy, u nichž se platí toliko za to, co tyto pro toho inzerujícího udělají. Kolikrát sem někdo z uživatelů internetu klikne, tolikrát se zaplatí dohodnutý obnos, a je tedy jisté, že tu nikdo z podnikatelů neinvestuje do něčeho, co nemusí být k ničemu.
Nyní už tedy v hrubých rysech víte, jak vypadá PPC reklama. Prostě je to reklama, na kterou se kliká, a počet takových kliknutí, jež vedou k pozdějšímu uzavírání žádoucích obchodních smluv, odpovídá zaplacené částce. Vše je tu naprosto průzračné a nezpochybnitelné.
A co je PPC kampaň, kterou si může a má zajistit kdokoliv z podnikatelů? Je to využití právě takových reklam, jež se nabízejí hledající internetové veřejnosti ve vyhledávačích na velice snadno nalezitelných pozicích.
Takové reklamy jsou prostě nepřehlédnutelné. A proto nezůstávají stranou zájmu, což rozhodně není to, oč by nějaký byznysmen stál.